 Republika e Shqiperise. Gjimnazi "Aleks Buda" - Mireserdhet ne faqen zyrtare te gjimnazit "Aleks Buda", Laprake-Tirane. Ne webfaqe do te publikohen foto, video dhe njoftime ne lidhje me aktivitete dhe ngjarjet ne shkolle.

Wednesday, January 9, 2013

Projekti "Edukimi me dimension gjinor"

Sfondi i Projektit
Gjimnazi “Aleks Buda”
Shkolla e mesme “Aleks Buda”
23 klasa
3 laboratorë kompjuterash
1 laboratorë për lëndët shkencore
1 laboratorën për lëndë shkencore dhe shoqërore.
784 nxënës

“Aleks Buda” është një nga gjimnazet me të reja të Tiranës, por me një staf pedagogjik të kualifikuar, duke krijuar një mjedis të përshtatshëm për arsimimin e brezave të së ardhmes. Përveç cilësisë së mesimdhënies dhe mësimnxënies, nxënësit e shkollës tonë kanë shpalosur talentin e tyre në kompeticione artistike si Rinfest ku kane fituar çmime të para dhe të dyta si dhe në kompeticione të tjera sportive.

Sfondi dhe arsyeja themelore e projektit

"Ç'risi të prekshme mund të ofrojmë në shkollën tonë? Si mund ta ndihmojnë atë të bëhet një shkollë e së ardhmes? "

Kjo pyetje provokoi mendime dhe opinione të ndryshme mes mësuesve dhe nxënësve të shkollës së mesme Aleks Buda . Ne kërkonim një temë për ti shërbyer drejtpërdrejt nxënësve, për t'i bërë ato protagonistë dhe jo thjesht pjesëmarrës të procesit të arsimimit dhe të edukimit të tyre. Ne dëshironim të ofronim përfitime të menjëhershme për nxënësit, shkollën dhe komunitetin, por ne gjithashtu donim të bënim një ndryshim vizionar për të kontribuar edhe në brezat e ardhshëm të nxënësve.

Përgjigja për pyetjen tonë? DIMENSIONI GJINOR. Ne zgjodhëm një temë e cila është një çështje shqetësuese për shoqërinë e sotme  shqiptare, e më gjerë. Një temë që i ndërgjegjëson nxënësit e sotëm per marrëdheniet e tyre në shoqëri.

 


Supozimet dhe Rreziqet

 

Fushat
Supozimet
Cfare mund të rrezikojmë
Vërejtje
Burimet
  1. Mjetet e punës do të jenë të aksesueshme sipas nevojës.
  2. Kompjuterat do të jenë në dispozicionin tonë sipas nevojës.
  3. Stafi do të ketë eksperiencë të mjaftueshme për të plotësuar kërkesat e këtij projekti.
1. Kamerat dhe regjistrimi mund të mos jenë cilësor pasi është i nevojshëm përdorimi profesional i tyre.

Koha
  1. Çështjet do të zgjidhen në kohë sipas planit dhe renditjes.

1. Mund të rrezikojmë humbje kohe gjatë kërkimeve ne fazat e anketimit, zhvillimit te ekspozites dhe kërkimit dhe përzgjedhjes së statistikave.

Ambienti I punës
  1. Planet e projektit do të zbatohen edhe në komunitet.
  2. Vendet ku do të kryhen filmimet dhe fotografimet do te bëhen në ambientet e shkollës.
  3. Shkolla është përgjegjëse për të na siguruar ambientin e punës dhe mjetet.


1. Pjesëmarrja e nxenesve nga e gjithë shkolla ne krijimtarinë me pikturat, diskutimet dhe mendimet në auditore.

Funksionimi
  1. Hapësira e projektit do të jetë brenda kufijve të paracaktuara nga pjesëmarrsit në projekt.
  2. Proçedurat do të ndiqen deri në fund.
  3. Kërkesat për aftësitë profesionale janë të specifikuara për të gjithë anëtarët e grupit, në mjediset e punës, ku është e nevojshme.
  4. Sasia e materialeve dhe mjeteve të komunikimit është e specifikuar. (telefona, laboratoret e kompjuterave, sallat e takimeve, posta elektronike etj.)
1. Mjetet janë në dispozicionin tonë, por ndonjëherë kjo është e pamjaftueshme pasi ato përdoren edhe nga anëtarë të tjerë të stafit për qëllime të tjera pedagogjike.

Mjetet
1. Klasa, Shkolla, Videoprojektori, Tabela, tekstet shkollore dhe ato joshkollore, Media, Lojrat dhe veprimtaritë e tjera artistike, Kamera, Aparate fotografike te ndryshme, Usb.


Qëllimi dhe Objektivat e Projektit


Qellimi: Ndergjegjsimi i nxenesve me rolin e dimensionit gjinor.
Objektivat e projektit:
·         Të përshkruaj koceptet themelore te një edukimi me dimension gjinior.
·         Të listoj faktorët dhe aktorët që mundësojnë ekzistencën e pabarazisë gjinore sot.
·         Të listojë faktorët dhe aktorët që mundësojnë një trajtim të drejtë të gjinive sot.
·         Të shpjegojë koncepet kryesore të edukimit me dimension gjinor si dhe të evidentoje rolin e tyre në përvetësimin e një edukimi të tillë.
·         Të identifikoje barrierat gjinore që shfaqen nëpër tekstet shkollore dhe metodat pedagogjike të mësuesve gjatë procesit mesimorë.
·         Të identifikojë partnerët në edukimin me dimension gjinore dhe të ngrejë urat bashkëpunuese me të.
·         Të hartojë dhe të aplikojë veprimtari sportive dhe artistike që promovojnë dimensionin gjinor

 

Planifikimi i projektit

Faza e parë e projektit tonë ishte kërkimi. I kemi filluar kërkimet në muajin Dhjetor dhe kjo fazë zgjati deri në mesin e Janarit. Ne përdorëm një shumëllojshmëri burimesh: kryesisht internetin, anketimet si dhe aktivitete të ndryshme të organizuara me temë “Diskriminimin Gjinor”. Duke mbledhur këto informacione kemi përzgjedhur, redaktuar dhe organizuar materialet për të prodhuar një dokument të plotë dhe përfundimtar sensibilizues.Ndërsa kërkonim informacione për projektin, ne u zhytëm në mendime dhe  ide praktike, për të paraqitur mendimin real të nxënësve të shkollës sonë dhe për të arritur një qëllim të rëndësishëm të projektit tonë: baraine gjinore dhe eliminimi i këtij fenomeni ,cili ndikon ndikon tek të gjithë ne.Për këtë qëllim na shërbyen anketa e realizuar nga  nxënësit e shkollës tonë për klasat 10-ta,11-ta dhe 12-ta.Në këtë mënyrë këmi përfshirë të gjitha grupmoshat e nxënësve të shkollës. Kështu, pasi përfunduam përgatitjen dhe rishikimin e punës tonë kërkimore, tashmë e kishim kristalizuar idenë se si të vazhdohet me projektin tonë.

Ne kemi filluar fazën e dytë të rëndësishme të projektit tonë në fillim të janarit. Çdo lëndë mësimore e përfshirë në këtë projekt nuk ofron thjesht materiale teorike. Nxënësit, duke bashkëpunuar ngushtë me njëri-tjetrin dhe mësuesit e tyre, gjithashtu morën një qasje origjinale dhe inovative ndaj projektit, duke kombinuar punë në terren, pjesë artistike etj.
Pershkrimi  i  statistikave
1-Në mbeshtetje të qasjes sonë mbi diskriminimin gjinor do të sjellim edhe statistika mbi arsimimin  fillor ,të mesem dhe të larte të të dy gjinive,si dhe statistikat mbi punësimin e tyrë.
Arsimi  9-vjecar,arsimi i  mesem: Bilanci per te papunet.
2-Konkretisht në statistikat mbi arsimimin fillor qoftë ky publik ,qoftë privat evidentohet një baraspeshë në pjesmarrjen e vajzave dhe të djemve  qoftë në  shkollat e zonave urbane ,qoftë në ato të zonave rurale.
Ndërsa përsa i perket statistikave mbi arsimimin e mesem publik ,evidentohet një pjesmarrje më e ulet e vajzave ,kjo përsa i perket shkollave  të  zonave rurale.Ndërsa përsa i përket statistikave mbi arsimimin e lartë ,qoftë ky publik qoftë ky privat,evidentohet një diference e vogël e pjesmarrjes se  vajzave në krahasim me djemtë.
Por kjo e dhënë është  vetëm numerimi përgjithshëm i studenteve  të Universiteteve ne Shqipëri .Gjithsesi ,është  me mjaft rëndësi leximi i drejtë i statistikave që na vijnë nga fakultetet e ndryshme.
Konkretisht,të dhënat që na vijnë nga regjistrimet e studenteve vajza në fakultetet që janë konsideruar historikisht si “fakultete djemsh”.Këto të dhëna e evidentojnë edhe një herë faktin se diskriminimi gjinor është mjaft I pranueshëm  qoftë edhe në mënyrë “tinzare” .Por ,sa do që është bërë shumë në trajtimin e barabartë të gjinive , të dhenat e studentëve nëpër “fakultete djemsh” nxjerrin edhe  nje here ne pah nevojen  për të ridimensionuar  Edukimin  Parauniversitar me Dimensionin Gjinor  në mënyre të tillë që të eliminohet stereotipi i “fakulteteve të djemve “

Në lendën Qytetari ne praktikisht përmbushëm me shumë sukses një anketë e cila demostron realitetin shkollor dhe komunitar. Ky pyetsor u realizua në 8 janar. Duke pasur parasysh që diskriminimi gjinor eshte një problem aktual,nxënësit me pergjigjejet e e tyre vërtetuan edhe njëherë ekzistencën e diskriminimit gjinor. Rezultati:Dimesnsionet gjinor


             ..... ANKETË......

1.Cilës gjini i përket?
a-Femër        b-Mashkull
             
 2.Dëshironi të keni :
           a) Vëlla
           b) Motër
           c) Vëlla dhe motër
3.Me cilin ndiheni më rehat në komunikim:
           a) Nënën
           b) Babain
           c) Të dy prindërit

4.Me cileët mesues ndihesh me komod në procesin mësimor :
           a) Meësuesit meshkuj
           b) Mësueset femra
           c) Mësuesit e të dy gjinive 

5.Sa kontriboni në punët e shtëpisë:
           a) Nuk kontribuoj fare 
           b) Vetëm ato punë që më ngarkohen
           c) Kontribuoj shume

6.Cilat janë punët e shtëpise që bëni më shpesh:
           a) Të lani enët 
           b) Të bëni pazarin
           c) Të merrni pluhurat

7.Në cilin profesin dëshironi të punoni:
           a) Mësues/e
           b) Avokat/e 
           c) Doktor/e 

8. Cila nga punët e mëposhtme ,mendoni se mund të arrihet më lehtë nga ju:
           a) Mësues/e
           b) Avokat/e
           c) Doktor/e


9.Në kolektivin e punës tuaj të ardhshme,dëshironi të keni më shumë kolege:
           a)  Meshkuj
           b) Femra 
           c)  Nuk ka rëndesi
           
10.Nëse në punën tuaj të ardhshme, mendoni se do të zini post drejtues ,cilët mendoni se do të drejtohen më lehte:
           a) Kolegët meshkuj
           b) Kolegët femra 
           c) Nuk ka rëndësi në lidhje me drejtimin
Rezultati përfundimtar
Janë intervistuar :
100-nxënës të shkollës Aleks Buda 
30-të komunitetit përreth
Sipas statistikave: 
65% e tyre dhaneë mendimin se në shoqërinë shqiptarë eshte zhdukur fenomeni i pabarazisë gjinore.
30% dhanë mendimin se ky problem i shoqërise ekziston dhe do të vazhdojë të ekzistojë edhe në vitet në vazhdim,nëse nuk punohet më shumë për të arritur një ekuilibër midis të dy gjinive.
5% e tyre nuk u prononcuan për të dhënë mendimin e tyre mbi këtë temë.






Në lënden Arte,ne kemi organizuar nje ekspozite me temeë“Dimesioni Gjinor në Edukim”,me punime nga nxënësit e shkolles,kjo ekzpozitë u paraqit në 14 janar ,në ambientet e shkollës sonë.Këto vepra u vlerësuan nga një juri e përbërë nga mësuesit:Nazmije Kola(Histori Arti),  Albion Kolndreu (Sociologji),Kujtim Qalliu (Letërsi)Grupi i nxënësve të talentuar përcollen mesazhin e tyre te sensibilizmit nëpërmjet posterave dhe pikturave te ndryshme.Kjo juri përzgjodhi dy punimet e nxënësve Ornela Hyseni 12-4,Klajdi Keta 10-6,si dy punimet më përfaqësuese të ekspozitës me fokus “Dimesioni Gjinor në Edukim”.



Ne Letërsi,mënyra për të arritur qëllimin e projektit tonë u realizua nëpermjet shfaqjes së nje dramë si “Shtëpia e Kukullës”,e cila tregon diskriminimin që i behet femres.





Në Edukimin Fizik,gjithashtu u percoll mesazhi i barazise gjinore,si një nga percaktuesit kryesorë të demokracisë.Sensibilizimi u arrit me anë të veprimtarive praktike si : takimi me gra të shquara të sportit shqiptar si dhe krijimi i një ekipi futbolli për femra në shkollë,veprimtari që u paraqitën gjatë periudhes nentor – dhjetor,ku morën pjesë 100 vajza të shkollës të cilat paraqiten aftësitë në sporte të ndryshme për dy javë rresht para shkollës dhe komunitetit.
Ne kërkonim të përcillnim mesazhin se të gjithë mund të kontribojnë. Gjithkush mund të bëjë dicka për të mbrojtur të drejtat që ka cdo njeri,pavaresisht gjinisë  dhe ndërkohë të kriojë një shoqëri sa më të shëndetshme. 
Kështu, gjatë muajit janar, ne kemi përgatitur dhe shpërnadrë  broshura në lidhje me diskriminimin gjinor. Gjithashtu përgatitëm një fletëpalosje për mbrotjen e së drejtave njerëzore, rëndësinë e cdo njeriu në shoqëri si dhe këshilla praktike për të zvogëluar nivelin e diskriminimit gjinor. Në ditët e ardhshme, ne shpërndamë këto broshura për nxënësit e shkollës sonë dhe të komunitetit në zonën ku ndodhet shkolla jonë. Ne besojmë se kemi ndihmuar shumë familje për të trajtuar njësoj femrat dhe meshkujt,si pjesë funksionale të shoqërisë të civilizuar.


Faza përfundimtare të projektit tonë, e cila mbulon javën e fundit të janarit, ka konsistuar në rregullimet e fundit të projektit tonë në tërësi. Ne zgjodhëm fotot dhe pasi kishim filmuar çdo veprimatri praktike që kishim bërë, filluam zgjedhjen e regjistrimeve dhe redaktimin  e tyre për të finalizuar mini-filmet tona. Ditët e fundit të janarit gjejmë të gjithë pjesëmarrësit e grupit të punës në kompjuter, duke u kujdesur për detajet, dhe duke shfrytëzuar maksimalisht teknologjinë e dhënë, në mënyrë që të prodhojnë një projekt te denjë për  të prezantuar një shkollë kontribuese në edukimin e brezave të së ardhmes.

Faza përfundimtare të projektit tonë, e cila mbulon javën e fundit të janarit, ka konsistuar në rregullimet e fundit të projektit tonë në tërësi. Ne zgjodhëm fotot dhe pasi kishim filmuar çdo punë praktike që kishim bërë, filluam zgjedhjen e regjistrimeve dhe redaktimin  e tyre për të finalizuar mini-filmet tona. Ditët e fundit të janarit gjetën të gjithë pjesëmarrësit e grupit të punës në kompjuter, duke u kujdesur për detajet, dhe duke shfrytëzuar maksimalisht teknologjinë e dhënë, në mënyrë që të prodhojnë një projekt te denjë për një shkollë të së ardhmes.

Konteksti i risisë, origjinalitetit dhe teknologjisë të projektit

Bashkëpunim: Mësues – nxënës – komunitet.

Në shkollën “Aleks Buda”, prioritet i veçantë i është dhënë bashkëpunimit mësues – nxënës – komunitet. Kjo është edhe arsyeja pse ne e konsiderojmë këtë projekt si një mundësi për të zhvilluar bashkëpunimin ndërmjet shkollës dhe komunitetit dhe për të përmirësuar drejtime të tjera të proçesit mësimor.
Novacioni në projektin tonë konsiston në:
·         Përdorimin e metodave autentike në mësimdhënie, p.sh. zhvillimi i një teme në një lëndë shkencore me anën e kombinimit të saj me lëndë të tjera shoqërore dhe artistike.
·         Integrimi i praktikave, teknologjisë dhe programevë më moderne në mësim.
·         Angazhimi i një grupi të madh mësuesish, nxënësish, dhe anëtarë të komunitetit me qëllim bashkëpunimin dhe ndërgjegjësimin e njërëzve në vizionin e një përgjegjësie të përbashkët shoqëorre rreth rezultateve të projektit.
·         Të tjera pikëpamje të temës së zgjedhur parë në këndvështrime të tjera të paeksploruara më parë.

Për implementimin praktik të projektit u përdorën paketa Microsoft Office (word, Power Point, Publisher), Windows Movie Maker, Windows Media Player, Autocollage, Windows Live, Internet Explorer.

Për të siguruar informacionin, fotot dhe videot u përdorën Internet Explorer, tekste shkollore dhe enciklopeditë. Gjatë aktiviteteve jashtëshkollore nxënësit vizituan vendet e caktuara nga mësuesit dhe bënë fotografi. Këto fotografi u realizuan nga nxënësit duke përdorur aparatë dixhital, kamera, dhe u përpunuan me Autocollage™. Komunikimi u realizua me anë të Windows Live, Website që krijuan nxënësit .
Për përpunimin e videove u përdorën programe si windows Movie Maker, windows Media Player. Për realizimin e këtij projekti nxënësit përdorën programet aplikative të paketës Microsoft Office (Word, Power Point, Publisher).
Më pas ata përzgjodhën informacionin e përshtatshëm dhe filluan punën për ta implementuar atë.


Menaxhimi i projektit

Shkolla jonë ka vendosur të përzgjedhë kete projekt i cili garonte me projektet e tjera nga departametet e tjera te shkollës, për një sere arsyesh
Komuniteti, nga i cili vijne nxënësit , është i tillë që shfaqin njohjet,pabarazitë gjinore në trajnimin e tyre
Duke qene se komuniteti perbehet nga nje lamirshmeri krahinash te Shqiperise, atehere ky projekt do të ngjante sikur po aplikohej një pjesë  mjaftë përforcuese të Shqiptarëve
Eshte marre parasyesh edhe prirja e shteteve perendimore qe po I kushtoje nje vëmendje të madhe edukimit me dimension gjinore.
Kualifikimi dhe përkushtimi i mësuesit udhëheqës si dhe gadishmëria e stafit pedagogjik.
Eshte mjaft terheqes per nxenesit, pervecese eshte mjafte I rendesishem. Kjo sepse ne përmbajtje ka edhe lojra kreative, veprimtari sportive dhe artistike si dhe informim dhe edukim.
Nuk ka pengesa për tu zbatuar ky projekt as përsa i përket literaturës dhe përkushtimit të mësuesit.

- Vështiresit që priten të hasen:
·         Koha e shkurtër në dispozicion na e kushtëzon  feedback-un që pritet  të nxënësit.
·         Ky projekt përmban rëndësinë në të menduar dhe si pasoje në qëndrimet dhe si pasojë pritet një skepticizëm i theksuar i nxënësve dhe gjithashtu ndonjë reagim të prindërve.
·         Fakti që ky projekt për këtë vit është planifikuar vetëm për maturantët përvec vështirësive, mendojmë se edhe ngarkesa e maturantëve në provimet e maturës do të kondicionojë në rezultatet e projektit

Plan Projekti
·         Nxënësit  do njihen me konceptet kryesore të ketij projekti
·         Nxënësit do njihen me fakte që evidentojnë pabarazinë gjinore që ndodh në Shqipëri dhe në vende të tjera
·         Nxënësit me faktorët dhe aktorët kryesore që kontribojnë në edukimin gjinor dhe pabarazinë gjinore.

·         Mësuesi udhëheqës duhet të analizojë tekstet shkollore dhe të evidentojë barrierat gjinore që janë implimentaur në mënyrë të pavetëdijshme nga autorët e teksteve
·         Në video-projektorë do të shfaqet filmi “Kapedani” dhe nxënësit do ftohen të komentojë qëndrimet e “Kapedanit”

·         Nxënësit do të analizojnë tekste të ndryshme shkollore ose deklarata nëpër media dhe do të evidentojnë “Barrierat gjinore”  të shfaqura në to.
·         Nxënësit do ndërtojnë një ekspozitë me piktura ose imazhe me përmbajtje të barazisë dhe pabarazisë gjinore.
·         Maturantët duhet te anketojnë nxënësit e klasës se dhjete me subjekt edukimin e dimensionit gjinor dhe më pas do të nxjerrin përfundimet në bazë të analizës së pyetsorëve.
·         Do zhvillohen aktivitete sportive me moton “Sporti është pa gjini
·         Nxënësit  do të shfaqin pjësë teatrale në përmbajtje barazinë gjinore ku do të ftohen edhe bordi i prindërve dhe të tjerë nga komuniteti
·         Së fundi të zhvillohet një përmbledhje e gjërave kryesore të shpjeguara në lidhje me edukimin e dimensionit gjinore, si dhe do të përshkruajë eksperiencat përkatese dhe do bëjë një reflektim me atë cfarë do ndryshuar tek ato dhe vështiresitë e hasura nga ato që pritet që do ndryshojnë.



Partnerët që na kanë ndihmuar:

Komuniteti i Prindërve të shkollës.
Psikologia e shkolles
Stafi pedagogjik i shkolles
Për më tepër referoju adresës sonë: http://aleksbuda.blogspot.com/

 

Monitorimi & Vlerësimi i Projektit

Monitorimi
Vlerësimi
Cfarë duhet monitoruar?
Si duhet monitoruar?
Cfarë duhet vlerësuar
Si duhet vlerësuar
1. Përfundimet e nxjerra në teori.


2. Proçeset


3. Përfundimet e nxjerra në praktikë.


4. Ndikimi


5. Arritjet


1.Duke vëzhguar frytet konkrete dhe jokonkrekte te punes si dhe aktivitetet e kryera për këtë qëllim.
2. Duke përshkruar dhe  përdorur studimet shkencore nga interneti apo nga literatura
3. Duke përshkruar ndryshimet që ndodhin brenda komunitetit apo brenda stafit të punës me projektin.
4. Duke ndjekur nga afër transformimin pozitiv që mund te pësojë komuniteti apo grupi i punës.
5. Duke përshkruar kush influencohet nga projekti dhe kush reagon dhe vepron për shkak të kësaj influence.
1. Qëllimet


2. Programet e përdorura.


3. Pjesëmarresit në projekt

4. Buxheti



5. Faktorë të tjetrë të institucionit që ne përfaqësojmë  pasi eksperienca është tregues jo pak i rëndësishëm.(Gjimnazi “Aleks Buda”)
1. Duke analizuar përparësitë dhe të metat e secilit qëllim me objektivitet.
2. Duke përdorur informacion të dorës së parë menjëherë pas zbatimit apo përdorimit të një programi.
3. Duke vlerësuar çdo grup sipas kontributit të dhënë nëpërmjet asaj që kanë arritur të bëjnë.
4. Duke raportuar në kohë për çdo zbatim financiar dhe duke ndjekur nga afër përdorimin dhe zbatimin e gjithçkaje.
5. Duke marrë parasysh edhe pikëpamje të tjera të institucionit. (arritjet, kontributet ndaj komunitetit, etj).



Për më tepër referojuni adresës sonë:  

No comments:

Post a Comment




Per te pare njoftimet, foto, videot me te fundit, shkoni ne facebook-u i shkolles www.facebook.com/aleksbudaweb